WMF 04.1420.0011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF 04.1420.0011 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Jeroen31 10-07-2022

Helaas te klein om brood te roosteren

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

De WMF Kineo Broodrooster nu enkele dagen in gebruik en helaas teleurgesteld. Qua design is het echt een prachtig apparaat om te zien. De digitale timer heeft echt meerwaarde en is heel mooi ontworpen. Ook de knoppen voor bevroren brood en voor opwarmen zijn goed doordacht. Maar helaas zijn er ook minpunten. Je hoort wel pieptonen bij het drukken op de knoppen (die optie kun je ook uitschakelen), maar er is geen geluidssignaal wanneer je toast klaar is. Het netsnoer is vrij kort en zit niet aan de achterzijde (waar je het verwacht), maar aan de voorkant, dus daar waar het display en de bedieningsknoppen zitten. Je kunt het snoer onder het apparaat door wel naar de achterkant geleiden, maar dan hou je een nog korter snoer open. De handige kruimellade is een onhandige kruimellade, want die zit dan weer niet aan de voorkant (zodat je haar makkelijk naar je toe zou kunnen trekken), maar aan de achterkant. Het grootste probleem is echter dat de openingen voor het brood te klein zijn. Op mijn oude broodrooster haren ze 17 cm, op de WMF Kineo slechts 13 cm. Dat betekent dat ze te smal zijn en dat een normale snee brood er niet in past. Je moet het brood dan al op zijn kant zetten, maar dan steekt het brood een stuk boven het apparaat uit en wordt een deel van je brood dus niet geroosterd. Op de verpakking staat dat de Kineo ook geschikt is voor XXL toast, maar dat heeft waarschijnlijk alleen betrekking op de dikte van het brood, niet het formaat. Daardoor kan ik het apparaat niet aanraden, want tja, een broodrooster waar je geen brood mee kunt roosteren… Echt heel jammer, want zoals gezegd is het apparaat wel een lust voor het oog.

Pluspunten

• Mooi design
  • Handige timer

Minpunten

• Een normale boterham past er niet in
  • Snoer en kruimellade zitten aan verkeerde kant

ZetW 09-07-2022

Doet wat het hoort te doen

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Het is een mooi apparaat, dat doet wat het hoort te doen: brood roosteren. Het heeft een handige kruimellade en een warmhoudrekje bovenop. Hij geeft digitaal de resterende tijd aan, wat op zich makkelijk is. En het ziet er natuurlijk hip uit!
Helaas zie ik niet alleen maar voordelen; de sleuven zijn te kort om een wat bredere boterham in te plaatsen, deze moet dus alsnog op z'n zijkant. Daarnaast zijn er 10 standen, maar voor die tijd is je brood echt wel zwart. Ook het snoer is erg kort, waardoor ik het apparaat niet op de ontbijttafel kan zetten. Op de behuizing zijn snel vette vingers zichtbaar. Mijn conclusie is dat het eigenlijk gewoon een broodrooster is.... je betaalt (flink) met name voor het uiterlijk.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Display met resterende tijd
  • Warmhoudrekje

Minpunten

• Duur
  • Kort snoer
  • Iets breder brood moet op z'n zijkant
  • Snel vingers zichtbaar op de behuizing

Nicolette1975 09-07-2022

Zeer mooi brooodrooster

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Deze broodrooster heeft een erg mooi design en is een sieraad op je aanrecht! Ik heb hem er twee dagen op laten staan, maar omdat ik niet elke dag tijd heb voor een geroosterd brood heb ik hem in de kast gezet. Jammer..
De terugteltimer is een uitkomst! Zo zie je precies wanneer je boterham klaar is. Er zitten meerdere bruiningsgraden op. Voor grotere broodjes kun je twee roosters uitklappen. Persoonlijk vond ik die wat fragiel aanvoelen

Pluspunten

• Terugteltimer

Minpunten

• Ligt aan mezelf maar gebruik het te weinig

Jerrel 09-07-2022

Prima broodrooster, maar is het de prijs waard?

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Na het ophalen van de broodrooster en een casino wit ben ik flink gaan roosteren. Het is een broodrooster, dus een bijzondere unboxing ervaring hoef je niet te verwachten. In de doos wacht een mooie RVS kleurige broodrooster die iets hoger is dan je gewend bent (voor groter brood). Mijn eerste brood was gigantisch mislukt, want ik had hem op stand 7 uit 10 gezet. Het brood kwam er praktisch verkoold uit en dat komt natuurlijk omdat je ook afbakbroodjes zou kunnen maken op dit broodrooster met het omhoog komend roostertje. Het beste resultaat krijg je op stand 4 of 5, dan heeft het brood een mooi goudbruine korst. De timer op de zijkant is een hele fijne toevoeging, alleen zit aan die kant ook de kabel. Dit zorgt ervoor dat je het broodrooster praktisch niet goed kan positioneren zodat je de timer goed kan zien (tenminste in mijn keuken). Zoals eerder is gezegd kunnen er ook afbakbroodjes gemaakt worden op dit broodrooster. Dit doe je door aan een knopje te draaien aan de zijkant en dan komt er een roostertje omhoog. Maak het broodje een beetje vochtig en zet hem op het roostertje, dan kan het feest beginnen. Ik stelde hem in op stand 8 en het broodje was toen mooi knapperig (aan één kant), dan moet hij nog even omgedraaid worden en nog een keer aan. Het broodje was redelijk lekker, maar uit de oven blijft het naar mijn mening toch lekkerder. Nu is dit wel sneller, want je hoeft niets voor te verwarmen. Let wel op: het broodrooster kan best heet worden en je kan je zeker verbranden aan de zijkant of aan het roostertje. Laat kinderen dus niet in de buurt van het broodrooster als je deze net hebt gebruikt! Al met al is het een goede broodrooster, maar of het de prijs waard is…. Tsja voor mij is de prijs te hoog voor wat je krijgt, maar dat is mijn mening.

• Roostert brood goed
  • Display met resterende tijd

Minpunten

• Slechte positionering kabel
  • Kan erg warm worden op hoge standen

Jorienanouk 08-07-2022

Werkt top en mooi design

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Ik vind de broodrooster qua uiterlijk mooi, waardoor het niet misstaat op het aanrecht. Maar nog belangrijker, hij doet het goed en het brood is gelijkmatig geroosterd. Een luxe vind ik het dat je kunt zien hoe lang het nog duurt voordat de boterham klaar is. Verder is hij makkelijk in onderhoud en laat hij, itt de broodrooster die we hiervoor hadden, geen spoor van kruimels achter.
Wat mij betreft een aanrader op alle punten!

Pluspunten

• Roostert goed en gelijkmatig
  • Functie voor bevroren brood
  • Design is mooi
  • Digitale aftelklok

j***************@g******** 08-07-2022

Stijlvolle broodrooster

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Het is een zeer prettige broodrooster. Het display met de nog te verstrijken te tijd. De stekker aan dezelfde zijde en het prachtige design. Het is mooie broodrooster op het aanrecht.
Jammer is dat de boterhammen er niet allemaal in passen een stukje dieper of breder was handiger geweest.

Pluspunten

• Mooi design
  • Timer
  • Snoer aan de voorkant

Minpunten

• Niet geschikt voor al het brood

n******@h********** 08-07-2022

Mooi design, handige snufjes

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Ik heb nu een tijd de WMF Kineo broodrooster in gebruik. Het apparaat ziet er stijlvol uit, zoals je van WMF ook kunt verwachten. Het voelt degelijk aan. Wat me direct opvalt is de brede openingen voor het brood wat je wilt roosteren. Dat is heel fijn, want soms heb je wat dikkere sneetjes brood die in mijn vorige broodrooster niet pasten. Als je hem aanzet licht er een digitaal bedieningspaneel op. Je ziet dat deze broodrooster verschillende standen biedt voor het roosteren van brood en dat er ook een ontdooifunctie opzit, waardoor de tijd om het te roosteren automatisch iets verlengd wordt. Handig. De tijd dat het brood erin zit telt af, zodat je precies ziet wanneer het brood klaar is. Daarnaast zit er een geïntegreerd warmhoud rekje voor het warmhouden van broodjes. Voor het opvangen van kruimels kun je gebruik maken van de kruimellade die de kruimels opvangt. Het gebruik is eenvoudig en spreekt voor zich. Het is fijn om tien standen van het roosterniveau te hebben, zodat je de kleur van je toast goed kunt bepalen. Zoals gezegd het is een degelijk apparaat, met een mooi design en leuke snufjes met het touchscreenpanel, en daar betaal je voor. En dat vind ik dan ook direct het grootste nadeel: Uiteindelijk blijft het namelijk een broodrooster en vind ik prijs die je ervoor betaald toch wel wat aan de hoge kant.

• Aftellen van klok
  • Verschillende standne
  • Grote opening

Minpunten

• Prijs

s*********@q********** 08-07-2022

Mooi design

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Mooi design dus staat mooi op het aanrecht
Verder veel keuze mogelijkheden via toetsmenu. Rooster bovenop voor ontdooien en kruimellade die handig je kruimels opvangt.
Nadelen wordt warm aan buitenkant
Hoge prijs
Broodjes passen er niet geheel in dus bovenkant blijft zacht dan moet je oplossen door tussendoor de broodjes om te keren.

Pluspunten

• Mooi design
  • Kruimellade

Minpunten

• Wordt warm buitenkant
  • Te ondiepe verwarmer

l**********@g******** 08-07-2022

Mooie moderne broodrooster met veel functies!

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Fijne broodrooster. Ondooistand is ook handig als je de broodjes net uit de vriezer hebt gehaald. Fijn dat je kan zien hoelang het nog duurt voor je broodje er uit springt!

Pluspunten

• Ontdooien
  • Timer voor je broodje klaar is
  • Lade voor broodkruimels
  • Brede plakken brood past er in

Minpunten

• Duur
  • Hoogte van het brood past er niet geheel in

Emstelon 08-07-2022

Mooie broodrooster, maar niet effectief.

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Ik heb deze broodrooster een paar weken mogen testen. Deze Kineo broodrooster valt gelijk op als je hem uit de doos haalt. Blinkend rvs met een digitaal touchdisplay. Hele brede boterhammen kan je helaas niet plaatsen, die moeten op de kop er in. Verder is de broodrooster ook niet hoog genoeg en moet je ten alle tijde de boterham omdraaien om hem geheel te roosteren. Het display gaat aan zodra je de boterhammen met de hendel omlaag plaatst, er is dus geen aan/uit knop. Dan kan je de roostergraad instellen van 1 t/m 10. De resterende looptijd van het roosteren komt dan in zicht. Verder heeft deze broodrooster een ontdooistand, waarmee je bevroren boterhammen toch kan roosteren. Het broodrooster ontdooit eerst de boterhammen om vervolgens af te roosteren. Ook een opwarmen/naroosterenfunctie is aanwezig om broodjes bovenop het broodrooster met een geïntegreerde broodjesrek op te warmen en om reeds afgekoelde toast opnieuw knapperig op te warmen of te licht brood na te roosteren. Een kruimellade verzameld alle kruimels en is dus een toegevoegde waarde. Ik beveel deze broodrooster niet aan, aangezien het broodrooster niet hoog genoeg is om een boterham in 1 keer te kunnen roosteren, zonder om te draaien. En daar gaat het tenslotte toch om. Leuke functies en deze broodrooster zal voor kleine boterhammen goed werken, maar voor ons niet geschikt.  Al met al had ik meer verwacht van zo'n dure broodrooster.

Pluspunten

• Mooi design
  • Digitaal touch display
  • Resterende roostertijd
  • 10 roosterstanden
  • Kruimellade

Minpunten

• Alleen smalle boterhammen
  • Geen hoge boterhammen
  • Prijs
  • Je moet dus grote boterhammen in hoogte omdraaien

Lottevr 08-07-2022

Top rooster

Geschreven voor: WMF 04.1420.0011

Een broodrooster met een prachtig design. Het is tijdloos en past thuis in elke keuken. Ondanks dat het een redelijk groot apparaat is, is het ook compact en zonder poespas.

Er zit een touch screen bedieningspaneel op waarop de verschillende rooster standen kunnen worden ingesteld. Er zijn 10 verschillende standen en een ontdooi functie. In het begin is het even zoeken naar de juiste rooster stand. Er zijn in het begin wel een broodje of 6 verbrand maar toen had ik de juiste stand gevonden! Het apparaat roostert heel snel en effectief en op het bedieningspaneel wordt afgeteld tot het broodje klaar is.

Er zijn twee gleuven waar boterhammen in geplaatst kunnen worden, deze zijn vrij breed dus er kan een dikke plak brood in; echter is de gleuf niet heel groot dus mijn snee vloerbrood paste er net niet in. Jammer maar wel een probleem dat zo opgelost wordt door het broodje kort te roosteren, dan om te draaien en weer kort te roosteren.

Er zit een opvangbakje onderin waar de broodkruimels in worden opgevangen. Deze is makkelijk te verwijderen en leeg te gooien om vervolgens heel soepel en gemakkelijk weer terug te kunnen plaatsen in de rooster.

Een nadeel van het apparaat is dat de buitenkant vrij warm wordt tijdens gebruik. Ook na gebruik blijft het nog even warm dus het is oppassen geblazen als je het apparaat wil opruimen. Eerst even kort voelen of het niet meer warm is!

Al met al erg tevreden over het product. Ik zou het zeker aanraden.

Pluspunten

• Snel
  • Digitale display
  • Veel standen
  • Fraai design

Minpunten

• Wordt warm van buiten